Een verjaarsdagstoost met Campari Tonic!

Mijn blog viert vandaag zijn eenjarig bestaan, en daarop moet natuurlijk geklonken worden met een Italiaanse aperitief! Maar eerst wil ik jullie, mijn trouwe lezers, bedanken voor jullie aanmoedigende woorden of simpelweg jullie stille aanwezigheid. Grazie mille! Ik probeer jullie ook het volgende jaar zo goed mogelijk te informeren, te inspireren en te amuseren, met zo vaak mogelijk mijn verliefde blik op Italië.    

Als het van Campari afhangt, dan wordt de Campari Tonic dé nieuwe zomertrend. Met een nieuwe aperitief op basis van de twee klassiekers Campari en Tonic wil het Italiaanse merk de zomer 'bitter & beter' laten smaken. Campari borduurt daarmee duidelijk voort op het grote succes van de 'bitters'. Bittere smaken zijn in, dat werd al bewezen met de gin-tonicgekte die verleden jaar in alle hevigheid losbarstte. Naast zijn bittere toets krijgt de Campari Tonic alvast een aantrekkelijke rode kleur mee, en volgens professioneel mixologist Dave Aertgeerts zitten ook alle smaken perfect in balans: "Alle smaken zitten perfect in balans. Campari Tonic houdt het midden tussen zoet, fris en kruidig, met een lichtbittere toets. Heel toegankelijk en tegelijk heel verrassend. Campari slaagt erin om vernieuwend uit te pakken met zijn typische bittere karakter." Hoewel ik zelf geen vriendschappelijke band heb met tonic, klinkt de Campari Tonic veelbelovend. Laat de aperitief dus maar komen, ik toost mee met een Campari on the rocks! Cincin!


De perfecte Campari Tonic serveer je in een een groot wijnglas met lange voet. Doe een viertal grote ijsblokjes in het glas, voeg 5 cl Campari en 14 cl Premium Tonic toe. Werk af met een schijfje limoen. 

Wil je nog meer aperitieven met Campari ontdekken? Neem dan een kijkje op www.campari.com. En laat gerust weten welke jij de beste vindt!

Toeval of niet? Vanmorgen vond ik een uitnodiging in mijn mailbox om deze nieuwe aperitief in primeur te proeven onder het deskundige oog van mixologist Jef Berben. Tijdens deze Italiaanse verwenmoment hoop ik alvast leuke tips te weten te komen, en natuurlijk zal ik die maar al te graag hier delen. 

A presto,
De Foodmadam.

Reacties