Bushmills whisky met Ierse honing

Een hele poos geleden stond er een fles whisky voor mijn deur: Bushmills whisky met Ierse honing. Nu de dagen alsmaar kouder worden en een slok whisky ons zeker kan verwarmen, vond ik het een ideale moment om hem in de kijker te zetten. 

Bushmills Irish Honey is de eerste whisky met honingsmaak op de Belgische markt. Hij werd in het voorjaar gelanceerd door Diageo, wereldleider op het gebied van premium drinks. De bijgevoegde informatiefiche vertelde me het volgende: "De nieuwe whisky-variant, die een lager alcoholgehalte van 35% heeft, is zeer toegankelijk door zijn smakelijk fruitige smaak. Het vleugje Ierse honing geeft hem bovendien een diep smaakprofiel dat zacht is aan het begin en op de tong een zoete nasmaak achterlaat". Ik ben zelf geen whiskykenner, noch een whiskyliefhebber, en het was dan ook mijn nieuwsgierigheid die me dwong om te proeven. En eerlijk is eerlijk, deze Bushmills Irish Honey beviel me in die mate dat ik niet gestopt ben na één slok. De subtiele smaak van de honing en de lichte zoete toets maken deze whisky inderdaad zeer toegankelijk, zelfs voor iemand die niet echt van whisky houdt.


Je kunt de Bushmills Irish Honey drinken als longdrink, on te rocks of zonder ijs. Of neem een kijkje op de leuke website van Bushmills. Daar vind je niet alleen informatie over de verschillende whisky's, maar ook allerlei recepten voor whisky-cocktails. Zo bereid je met de Bushmills Irish Honey cocktails met namen als Honey Shot, Bushmills Bee, Honey I'm Home en Irish Honey Tea. Ben je op zoek naar een smakelijk kerstgeschenk of wil je jezelf een beetje verwarmen? Dan is de Bushmills Irish Honey zeker en vast een mooi idee. Hij is exclusief verkrijgbaar bij Colruyt tot februari 2014. 


Gezondheid!
De foodmadam.

Reacties