Slaatje met gerookte zalm en frambozen

Wat smaakt er tijdens zwoele zomerdagen beter dan een verfrissend slaatje? Dit slaatje met gerookte zalm en frambozen is een gepimpte van een van de recepten uit het boekje Slaatjes van Ann Vertriest. Ann (copywriter, foodfotograaf en blogger met Photo-copy) is een toffe madam die mij ongelooflijk heeft geïnspireerd als docente van de cursus copywriting die ik dit jaar heb gevolgd. En ze is ook de persoon die mij geprikkeld heeft om te starten met mijn blog. Dikke pluim voor Ann dus! En dikke pluim voor dit heerlijke slaatje!


Inspiratiebron: Slaatjes. Het hele jaar door genieten. - Ann Vertriest - Standaard Uitgeverij

Boodschappenlijstje (voor 2 personen)

200 g frambozen
1 el frambozenazijn
4 el extra vergine olijfolie
scheutje citroensap
300 g gerookte zalm
1 zakje jonge slascheutjes
10 radijsjes
1 komkommer
3 lente-uitjes
10 blaadjes verse munt
enkele takjes dille
100 g bosbessen
peper en zout
zwarte peper en fleur de sel (afwerking zalm)
stokbrood

Aan de slag

Doe de helft van de frambozen in een blender. Doe er de azijn, de olijfolie en een klein scheutje citroensap bij. Kruid met peper en zout.

Snij de komkommer in kleine stukjes. Hak de radijsjes, de lente-uitjes en de munt fijn. Meng dit alles onder de jonge sla.

Schik de sla op een bord. Versier met de frambozen, de bosbessen en enkele takjes dille. Leg naast de sla de gerookte zalm. Besprenkel de zalm met enkele druppels olijfolie, kruid met fleur de sel en zwarte peper. Besprenkel het bord met de frambozensaus. Serveer met stokbrood.


Smakelijk!
De foodmadam

Reacties

Photo-copy zei…
Ik bloos zowaar. :-)